یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۳:۳۲

تشریح دستاوردهای برجام در صنعت نفت
برجام راه را برای ورود دوباره نفت ایران به قاره سبز باز کرد

باشگاه خبری فرساحل: اجرای برجام مقاصد صادرات نفت خام ایران را که در دوران تحریم‌ها تنها به پنج کشور محدود شده بود، افزایش داد و غربی‌ها را مشتری نفت ایران کرد. به گزارش باشگاه خبری فرساحل و به نقل از خبرنگار شانا، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت در گزارشی اهم دستاوردهای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در صنعت نفت را تشریح و اعلام کرد: مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور در فروردین ماه سال ١٣٩٥ نسبت به استقرار دولت یازدهم (٦ ماه نخست سال ١٣٩٢) بیش از ٢ برابر شده است.


در بخشی از این گزارش به مقاصد فروش نفت ایران اشاره شده، آمده است: پیش از اجرای برجام محموله‌های نفت خام ایران تنها به پنج کشور صادر می‌شد، اما اجرای برجام سبب شد ایران فروش نفت به بازارهای اروپایی را که پیش تر در آنها حضور داشته است را از سرگیرد؛ روسیه، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، یونان و حتی شرکت‌هایی مانند توتال و شل مشتریان نفت ایران شدند.


فراهم شدن امکان اجاره مخازن برای ذخیره‌سازی نفت خام و میعانات گازی در خارج از کشور، رفع کامل موانع برای شرکت ملی نفتکش ایران و امکان تردد نفتکش‌های این شرکت به همه نقاط برای انتقال نفت خام، آزاد شدن وجوه مسدود شده ایران در کشورهای خارجی، رفع مشکلات خرید کالاهای حساس تحریمی بویژه برای طرح‌های توسعه میدان‌های مشترک، علاقمندی شرکت‌های معتبر خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت نفت از دیگر دستاوردهای اجرای برجام در صنعت نفت است. همچنین عنوان شده است: پس از اجرای برجام مذاکرات متعددی با شرکت‌های معتبر اروپایی، روسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای و هندی برای پروژه‌های بزرگ نفت و گاز کشور انجام شده که برخی از این  مذاکرات منجر به امضای چند توافقنامه با شرکت‌های معتبر بین المللی شده است.



  کد خبر : 1869
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :